Nordnorsk skolebibliotekseminar 8.mars 2016

NBF Skole inviterer til Nordnorsk skolebibliotekseminar – en fagdag om skolebibliotektjenester i videregående skole. Seminaret er lagt tett opptil Det 75. norske Bibliotekmøte, og vi håper dette gir flere med interesse for skolebibliotek mulighet til å reise til Tromsø denne uken. Lenke til påmeldingsskjema finner du nederst på denne siden.

Tid: 09.30-16.00, tirsdag 8.mars 2016.

Sted: Scandic Ishavshotel Tromsø, Fredrik Langesgate 2.

09.30 – 10.30 Registrering. Kaffe, te og noe å bite i.

10.30 Velkommen ved Mari Hopland, leder NBF Skole.

10.30 – 10.40 Innledning ved Roar Sollied, Fylkesråd for utdanning i Troms.

10.40 – 11.00 Framtidas skolebibliotek, Iselin Nybø, Stortingsrepresentant for Venstre og nestleder i Kirke-, utdannings- og forskningskomiteen.

11.00 – 11.50 Hvordan bruke Wikipedia i skolen for å styrke elevers digitale kompetanse? Hilde Brox, Universitetet i Tromsø.

12.00 – 13.15 Bibliotekaren som medpedagog. Sofia Malmberg, forfatter og bibliotekar ved Adolf Fredriks Musikklasser, grunnskole i Stockholm.

13.15 – 14.00 Lunsj.

14.00 – 14.20 IFLAs retningslinjer for skolebibliotek, 2. utg. Randi Lundvall og Annike Selmer, IFLA.

14.20 – 15.05 Digital formidling. Kari Brenden-Bech, Senja videregående skole.

15.15 – 16.00 Hvorfor er det så mange som går i plagiatfella – og som tydeligvis sliter med informasjonskompetanse og læring? Lars Figenschou, Universitetsbiblioteket i Tromsø.

[Det kan bli endringer i programmet.]

Praktisk informasjon

Deltageravgift kr 950.

Medlemmer av NBF Skole kan delta til rabattert pris, kr 750.  Institusjonsmedlemmer får rabattert pris for en deltaker. Du eller din institusjon kan bli medlem i dag og få redusert pris på seminaret.

Faktura sendes direkte til påmeldt deltager på epost. Du må selv videresende eposten til rett vedkommende/fakturamottak.

Årsmøte – Kl. 16.30 inviterer vi alle interesserte til årsmøte i NBF Skole.

Middag – Kl 19.00 arrangerer vi felles middag på Scandic Ishavshotel Tromsø.

Vi håper mange har anledning til å delta på en hyggelig middag etter Nordnorsk skolebibliotekseminar og NBF Skoles årsmøte.  Middagen koster kr 400 og påmelding skjer samtidig med påmelding til Nordnorsk skolebibliotekseminar.

Påmeldingen er lukket. Ta kontakt om du har spørsmål angående påmelding/seminaret.

Kontakt med NBF Skole på kontaktnbfskole@gmail.com / leder Mari Hopland, 988 38 545.