Skolebibliotek på dagsordenen

Foreningen !les ved Vibeke Røgler, Norske Barne- og Ungdomsbokforfattere ved Mari Moen Holsve, rektor Randi Nysæther fra Gulskogen skole, kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen, Leser søker bok ved Eva Rekve, Norsk Bibliotekforening ved Mari Hopland. (Foto: Norsk Bibliotekforening)

Norsk bibliotekforenings spesialgruppe for skole arbeider for at alle elever skal ha tilgang til gode skolebibliotek. Denne uka var leder i NBF skole, Mari Hopland, sammen med  representanter fra Gulskogen skole, Foreningen !les, Leser søker bok og Norske barne- og ungdomsbokforfattere i møte med kunnskapsminister Røe Isaksen. Statsråden var nysgjerrig, stilte mange spørsmål og fikk mange svar.

Vi fortsetter det gode arbeidet for skolebibliotek, og kommer naturligvis til å følge opp det som ble tatt opp på møtet med å sende skriftlig innspill om gode skolebibliotek, hvor vi spesifiserer og konkretiserer forslagene til endringer som kan gjøres. Vi skal også foreslå nytt program for skolebibliotekutvikling.

Les mer om saken på NBF sin hjemmeside.

Her er en artikkel om møtet, som stod på trykk 22.03.2017  i Avisa Nordland.